Forskrift
§ 3. Lønnsbestemmelser
Lønnsbestemmelser
Arbeidstakere som utfører arbeid i henhold til § 2, skal minst ha en lønn per time på:
a) kr 252,09 for fagarbeidere
b) kr 236,09 for produksjonsarbeidere.
Arbeidstakere under 18 år som utfører arbeid i henhold til § 2, skal minst ha en lønn per time på 80 % av minstelønnssatsen i første ledd. Arbeidstakere over 17 år som har arbeidet 12 uker i bedriften skal lønnes i henhold til de lønnsgrupper deres arbeid hører inn under. Skoleungdom beholder opparbeidet lønnsansiennitet fra det ene året til det neste i samme bransje. Lønnsansiennitet opparbeidet som unge arbeidstakere gjelder også ved oppnåelse av voksen alder 18 år.
På arbeidsplasser med skiftarbeid skal det betales et tillegg til timesatsen i første ledd på:
a) To-skiftsarbeid 20 % av minstelønnssatsen i § 3 første ledd.
b) Tre-skiftsarbeid 25 % av minstelønnssatsen i § 3 første ledd.
Ytelser som betales som refusjon av utgifter som faktisk er påløpt på grunn av utsendingen, for eksempel reiseutgifter, kost og losji, skal ikke regnes som lønn etter forskriften.
Se ogsåForskrift om delvis allmenngjøring av tariffavtale for fiskeindustribedrifter § 2
Sammenheng
Koblinger for § 3 i forskrift-om-delvis-allmenngjøring-av-tariffavtale-for-fiskeindustribedrifter-2026.